EN UNDERVISNINGSMODELL FÖR TEORETISKA HÖGSKOLEKURSER - ÖVERSIKT
6 x (2F+2Ö+2R) dvs 36 h totalt
GODKÄND om tillräcklig poäng på stjärnmärkta (*) moment nedan
Halva tiden lösning av uppgifter, halva tiden "minigrupparbeten*" (grupper om ca tre diskuterar uppgift, skriver ner lösningsskiss och lämnar in)
Individuell hjälp fås vad gäller allt inom kursen. Föreslagna uppgifter beräknas, lösning till given uppgift inlämnas*
Möte med teknologrepresentanter två gånger under kursens gång
Genomgång för att se om vi uppnått kursmålen
Om hittills underkänd eller om önskar betyg 4 eller 5. Diskussion av lösning direkt efter tentamen, därefter rättar teknologerna själva och lämnar in
Enkät besvarad av samtliga studenter, som underlag för kursanalysen
Exempel: Vektoranalyskurs, 3p, 1 period
PEDAGOGIK:
KURSENS UTFORMNING
- målinriktade
-
hemuppgifter*
->
->
->
->
->
->
->
->
->
->
->
Första timmen: beskrivning av kursens upplägg + motivering (bl.a. i form av exempel på koppling till andra ämnen)
Täcker obehandlade delar av teorin
Flervalsfrågor besvaras direkt av alla m.h.a."färglappar"