KURSANALYS

 

VARJE KURS PÅ KTH SKALL UTVÄRDERAS AV LÄRAREN I EN KURSANALYS

se http://www.kth.se/info/kth-handboken/II/12/1.html

 

Kursen bygger på en formativ kursutvärdering, d.v.s. läraren och ett par studeranderepresentanter träffas ett par gånger under den tid kursen ges.
Då ges möjlighet för studenterna att åstadkomma förbättringar under kursens gång, vilket uppskattas mycket.

Vid kursens slut ges en kursenkät, som besvaras av alla studenter.
Den utgör alltså basen för den summativa kursutvärderingen.

Materialet fran utvärderingarna ger en hel del inspiration till reflektion och förbättringar i samband med att kursanalysen skrivs ihop.

 

Ett förslag till kursanalysformulär (expanderande Word-mall) kan hämtas här:
Kursanalysformulär för lärare (MsWord)

Samma dokument som pdf-fil (ej expanderande mall):
Kursanalysformulär för lärare (pdf)


Jan Scheffel, Alfvénlaboratoriet-2001